اخبار گوناگون فضای it , ict

اخبار گوناگون فضای it , ict

اخبار گوناگون فضای it , ict

اخبار گوناگون فضای it , ict

لری پیجِ گوگل، مدیرعامل سال شد

جمعه, ۲۲ خرداد ۱۳۹۴، ۰۵:۰۲ ب.ظ
وب‌سایت Glassdoor ‌در زمینه‌ی بررسی و تحلیل عمل‌کرد شرکت‌ها و مدیران آن‌ها فعالیت می‌کند. این وب‌سایت امروز گزارشی منتشر کرده است که در آن از 50 مدیرعامل برتر سال 2015 میلادی نام برده شده است؛ همان‌طور هم که انتظار می‌رفت سردم‌داران دنیای فن‌آوری نقش پررنگی در این فهرست ایفا می‌کردند. امسال «لری پیج» (Larry Page)، مدیر عامل گوگل، جایگاه نفر اول سال گذشته را از «جف وینر» (Jeff Weiner) گرفت. جف وینر هم این مقام را از «مارک زاکربرگ»، مدیر عامل فیس‌بوک گرفته بود.
اصلا تعجب برانگیز نیست که لری پیج برترین مدیرعامل سال شناخته شده است. شرکت گوگل به‌تازگی ازسوی همین وب‌سایت به‌عنوان برترین شرکت اشتغال‌زا برگزیده شده بود. وب‌سایت Glassdoor آمار و ارقام خود را براساس نقد و بررسی‌هایی جمع‌آوری کرده که از تاریخ دوم اردیبهشت 93 تا اول اردیبهشت سال 94 توسط کارکنان شرکت‌های آمریکایی فرستاده شده بودند. برای این‌که یک مدیرعامل برای قرار گرفتن در این فهرست بررسی شود، باید طی سال گذشته حداقل 100 نقد و بررسی از سوی کارکنان دریافت کند. از میان 50 مدیرعامل برتر امسال تنها بیست تن از آن‌ها در گزارش سال گذشته‌ی Glassdoor هم به‌چشم می‌خوردند.



در سال گذشته، پیج با کسب 93 درصد امتیاز، جایگاه ده‌ام را کسب کرده بود. وی امسال 97 درصد امتیاز گرفت؛ در این میان امتیاز وینر نسبت به سال گذشته 7 درصد کاهش یافت و به 93 درصد رسید و او را در جایگاه دوازدهم قرار داد (او در عرصه‌ی فن‌آوری جایگاه ششم را کسب کرد). مارک زاکربرگِ فیس بوک امسال با امتیاز 95 درصد نفر چهارم شد.
امسال تنها 15 مدیرعامل فن‌آوری در این فهرست حضور داشتند. این در حالی است که در سال 2014 میلادی این تعداد 20 نفر بودند. «رابرت هومن»، مدیرعامل و بنیان‌گذار وب‌سایت Glassdoor در این باره گفته: "به دست آوردن اعتماد و ستایش تمام اعضای نیروی کار یکی از سخت‌ترین و در عین حال رضایت‌بخش‌ترین مسوولیت‌های یک سرپرست به شمار می‌رود." جالب است بدانید سال گذشته وینر ‌موفق شده بود امتیاز کامل 100 درصد را از آن خود کند؛ امتیازی که حتی لری پیج هم موفق به کسب آن نشده است.
منبعVentureBeats
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۲۲
رضا پارسا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی