اخبار گوناگون فضای it , ict

اخبار گوناگون فضای it , ict

اخبار گوناگون فضای it , ict

اخبار گوناگون فضای it , ict

شروعی آرام برای سریع‌ترین خودروی جهان

سه شنبه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۵۲ ق.ظ

به زودی سریع‌ترین خودروی جهان که با نام «بلادهاوند» (BLOODHOUND) شناخته می‌شود، آزمایش خواهد شد.


تیم پروژه‌ی بلادهاوند اعلام کرد که در تاریخ بیست و ششم آبان ماه، این ابر خودرو در فرودگاه «نیوکوئی» (Newquay Aerohub)، واقع شده در منطقه‌ی «کورنوال» (Cornwall) انگلستان برای اولین بار روشن خواهد شد. البته سرعت این خودرو در این آغاز به کار به 322 کیلومتر بر ساعت محدود می‌شود. این سرعت هنوز هم به طور وحشیانه‌ای بالا است، ولی موتورهای جت و راکت این خودرو برای این طراحی شده‌اند که رکورد 1609 کیلومتر بر ساعت را بشکنند؛ رکوردی که هدف ساخت این خودرو است.
بلادهاوند SSC بیش از این که نام یک خودرو باشد، نام پروژه‌ای تحقیقاتی است. یکی از اهداف این پروژه آشنایی بیشتر نسل جوان با علم، تکنولوژی، مهندسی و ریاضیات و ایجاد انگیزه در آن‌ها برای تحقیق در این حوزه‌ها است. دیگر هدف این پروژه، انجام تحقیقی علمی است که مخاطب ان تمام مردم باشند؛ نه فقط دانشمندان و متخصصین. هدف آخر این پروژه که قسمت هیجان‌انگیز آن هم به حساب می‌اید، ثبت رکورد سرعت 1609 کیلومتر بر ساعت است.
تا پیش از این، بالاترین سرعتی که با استفاده از وسایل زمینی به دست آمده بود، مربوط به خودروی «تراست SSC» (Trust SSC) بود. این خودرو که در انگلستان طراحی شده و با بهره‌گیری از موتور جت حرکت می‌کرد، توانست در تاریخ 23 مهر 1376 با سرعت 1227 کیلومتر بر ساعت حرکت کند. 
منبعEngadget
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۲۶
رضا پارسا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی