اخبار گوناگون فضای it , ict

اخبار گوناگون فضای it , ict

اخبار گوناگون فضای it , ict

اخبار گوناگون فضای it , ict

۱۴ مطلب در خرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

به زودی سریع‌ترین خودروی جهان که با نام «بلادهاوند» (BLOODHOUND) شناخته می‌شود، آزمایش خواهد شد.


تیم پروژه‌ی بلادهاوند اعلام کرد که در تاریخ بیست و ششم آبان ماه، این ابر خودرو در فرودگاه «نیوکوئی» (Newquay Aerohub)، واقع شده در منطقه‌ی «کورنوال» (Cornwall) انگلستان برای اولین بار روشن خواهد شد. البته سرعت این خودرو در این آغاز به کار به 322 کیلومتر بر ساعت محدود می‌شود. این سرعت هنوز هم به طور وحشیانه‌ای بالا است، ولی موتورهای جت و راکت این خودرو برای این طراحی شده‌اند که رکورد 1609 کیلومتر بر ساعت را بشکنند؛ رکوردی که هدف ساخت این خودرو است.
بلادهاوند SSC بیش از این که نام یک خودرو باشد، نام پروژه‌ای تحقیقاتی است. یکی از اهداف این پروژه آشنایی بیشتر نسل جوان با علم، تکنولوژی، مهندسی و ریاضیات و ایجاد انگیزه در آن‌ها برای تحقیق در این حوزه‌ها است. دیگر هدف این پروژه، انجام تحقیقی علمی است که مخاطب ان تمام مردم باشند؛ نه فقط دانشمندان و متخصصین. هدف آخر این پروژه که قسمت هیجان‌انگیز آن هم به حساب می‌اید، ثبت رکورد سرعت 1609 کیلومتر بر ساعت است.
تا پیش از این، بالاترین سرعتی که با استفاده از وسایل زمینی به دست آمده بود، مربوط به خودروی «تراست SSC» (Trust SSC) بود. این خودرو که در انگلستان طراحی شده و با بهره‌گیری از موتور جت حرکت می‌کرد، توانست در تاریخ 23 مهر 1376 با سرعت 1227 کیلومتر بر ساعت حرکت کند. 
منبعEngadget
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ خرداد ۹۴ ، ۱۰:۵۲
رضا پارسا
در ادامه معرفی تبلت‌های ارزان‌قیمت، امروز سامسونگ رسما از گلکسی تب E رونمایی کرد. این تبلت اندرویدی با قیمت پایینی عرضه شده و بنابراین نمی‌توان انتظار سخت افزار پرقدرتی از آن داشت.

گلکسی تب E دارای یک ضخامت 8.5 میلیمتری، وزنی 490 گرمی و صفحه نمایشی 9.6 اینچی با رزولوشن HD است. پردازنده آن یک مدل چهارهسته ای 1.3 گیگاهرتزی است که اگرچه مدل آن از سوی سامسونگ اعلام نشده، اما احتمالا از نوع Spreadtrum SC7730SE باشد.

این تبلت ظاهرا از اندروید لالی‌پاپ محروم است و سامسونگ از اندروید کیت‌کت در آن استفاده کرده که به برنامه‌های پیشفرض تولیدی مایکروسافت مجهز است. 

دوربین جلو و عقب آن هم به ترتیب 2 و 5 مگاپیکسل انتخاب شده و از دیگر ویژگی‌های آن می‌توان به رمی 1.5 گیگابایتی، هشت گیگابایت حافظه داخلی و پشتیبانی از MicroSD اشاره کرد. این تبلت ظرفیتی 5000 میلی آمپرساعتی دارد.

از این تبلت دو مدل Wi-Fi و 3G معرفی شده که قیمت وای‌فای‌دار آن 225 دلار است. گلکسی تب E در انتهای همین ماه در کشور تایوان راهی بازار می‌شود و احتمالا با فاصله ای کم به دیگر بازارها نیز راه پیدا می‌کند.






منبعPhone Arena
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ خرداد ۹۴ ، ۱۰:۵۰
رضا پارسا
تا امروز شواهد بسیاری مبنی بر تولید یک تبلت بزرگ جدید توسط اپل دیده شده است. بعضی از افشاگران اینترنتی تصاویری از کیس‌های تولیدشده برای آن را منتشر کرده‌اند و برخی دیگر نیز تصاویری را به این تبلت 12.9 اینچی نسبت داده‌اند. 

اما شواهدی جدید در iOS 9 نشان می‌دهد که به نظر اپل برنامه‌ای جدی برای ارایه چنین تبلتی دارد. یکی از توسعه‌دهندگان و متخصصان iOS به نام «استیو اسمیت» اخیرا در نسخه جدید سیستم عامل موبایلی اپل صفحه کلیدی بزرگ‌تر از حد معمول تبلت‌های اپل (یعنی اندازه 9.7 اینچ) را مشاهده کرده است؛ قابلیتی که نمی‌تواند با شایعات مربوط به تولید یک تبلت بزرگ‌تر از 9.7 اینچ توسط اپل بی‌ربط باشد.



مقایسه صفحه کلید کنونی در آیپد 9.7 اینچی و صفحه کلید بزرگ‌تر و مخفی iOS 9

بزرگ‌ترین تغییر مشاهده‌شده در این صفحه‌کلید نسبت به صفحه‌کلید کنونی تبلت‌های اپل، اضافه شدن یک خط از نمادهای جدید است که بخش‌های مختلف صفحه‌کلید را از سه به دو کاهش داده است. همچنین دکمه‌های Tab و Caps Lock ها نیز به سمت چپ صفحه‌کلید اضافه شده‌اند. 

«هیراکو وانگ» توسعه‌دهنده تایوانی iOS نیز در تکمیل این خبر افزوده که کدهای iOS 9 نشان می‌دهد که آیپد 12.9 اینچی اپل دارای رزولوشنی 2,732x2,048 پیکسل خواهد بود که تراکم پیکسلی مشابه با آیپد ایر یعنی 263 PPI را حاصل می‌کند.
منبعEngadget
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ خرداد ۹۴ ، ۱۰:۴۹
رضا پارسا
یک هفته بعد از آغاز تحقیقی در آمریکا که به معاملات توزیع‌کنندگان آن‌لاین با ناشران می‌پرداخت، ریاست آژانس ضد انحصار اتحادیه‌ی اروپا به آمازون اخطار داد. هفته‌ی گذشته، کمیسریای رقابت اتحادیه‌ی اروپا، «مارگارت وستاگر» (Magrethe Vestager) اعلام کرد باید بررسی کند تا عبارات استفاده شده توسط آمازون، ناشران را از بستن قراردادهای مناسب با رقبایش برحذر نداشته باشد.

به گفته‌ی وستاگر، صنعت نشر و فروش «ای-بوک» یا همان کتاب‌های الکترونیکی، یکی از صنایعی است که با سرعت در حال رشد بوده و آمازون بزرگترین بازیگر آن در اروپا است. با این حال، این شرکت حق ندارد از تسلط خود به بازار سوء استفاده کند. وستاگر در این باره گفته است: "آمازون حق ندارد از موقعیت قدرتمند خود استفاده کرده و درهای پشت سر خود را ببندد. شرکت‌هایی که ایده‌های جدید دارند باید آزادی عمل داشته باشند تا در بازار آزاد به رقابت بپردازند."
طبق قوانین اروپا، در صورتی که آمازون در این پرونده محکوم شود باید جریمه‌ای به ارزش 10 درصد از حجم معاملات جهانی خود بپردازد.
منبعReuters
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ خرداد ۹۴ ، ۱۰:۴۸
رضا پارسا
ه گزارش خبرگزاری «رویترز»، «بلک‌بری» (BlackBerry) در حال بررسی امکان استفاده از سیستم عامل اندروید در گوشی هوشمند آینده خود است. 



بر اساس این گزارش، سیاست جدید بلک‌بری تمرکز بر نرم افزار و مدیریت دستگاه به جای انحصارگرایی در حوزه سیستم‌عامل است. بلک‌بری سیستم عامل مخصوص خود را بر روی گوشی‌هایش قرار می‌دهد. هم اکنون این شرکت کمتر از یک درصد بازار را در اختیار دارد.

یکی از سخنگویان این شرکت در واکنش به خبر رویترز گفته که "بلک‌بری در مورد شایعات و شنیده‌ها اظهارنظری نمی‌کند و ما تعهد خود را به بلک‌بری 10 که امنیت و بهره‌وری بی‌نظیری را عرضه می‌کند، حفظ خواهیم کرد."

بلک‌بری با اکوسیستم اندروید بیگانه نیست. این شرکت در بلک‌بری 10 عملکردی مشابه با عملکرد برنامه‌های اندرویدی را به طور متناوب گنجانده است و برنامه مشهور BBM Messenger اش نیز برای iOS و اندروید عرضه شده است. علاوه بر این، بلک‌بری همکاری امنیتی جدیدی با سامسونگ به منظور ارتقای امنیت سیستم Knox منعقد کرده است. این شرکت حتی با گوگل نیز در راستای افزایش قابلیت‌های امنیتی اندروید همکاری نزدیکی دارد.

رابطه خبرگزاری رویترز با بلک‌بری نیز در نوع خود جالب بوده است. خبر خرید بلک‌بری توسط سامسونگ اولین‌بار توسط رویترز منتشر شد که با واکنش منفی بلک‌بری و تکذیب شدید آن روبرو شد. حالا باید دید این خبر که می‌تواند تاثیر بالایی در بازار بلک‌بری داشته باشد، تا چه میزان با واقعیت سازگار خواهد بود.
منبعThe Verge
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ خرداد ۹۴ ، ۰۸:۱۶
رضا پارسا
ل‌جی که در سال‌های اخیر با معرفی مانیتورهای حرفه ای و ارزان‌قیمت محبوبیت زیادی در میان مشتریان بازار به دست آورده، این بار نیز زودتر از رقبایش فروش یک محصول جدید را آغاز کرده است.

ال‌جی رسما اعلام کرد که از همین ماه اولین مانیتور مجهز به تکنولوژی AMD FreeSync را به بازار می‌فرستد. این مانیتور دارای یک صفحه‌نمایش 27 اینچی است و با شماره سریال 27MU67 به فروش خواهد رسید.

تکنولوژی FreeSync عملکردی مشابه با G-Sync شرکت انویدیا دارد که میزان «رفرش ریت» کارت گرافیک را با مانیتور هماهنگ می‌کند و در نتیجه مشکلات مهمی مانند پارگی، شکنندگی، یا ناهماهنگی تصویری را که بسیاری از گیمرها با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، از بین می‌برد.

اما گذشته از این تکنولوژی، مانیتور جدید ال‌جی دارای ویژگی‌های فنی قابل‌توجهی نیز هست. این مانیتور که از نوع IPS است، توانایی اجرا در حالت 40 تا 60 هرتز را دارد و تاخیر ورودی (Input Lag) آن تنها 9.7 میلی ثانیه است. علاوه بر این، توانایی نمایش 99 درصد از طیف رنگ ادوبی را دارا می‌باشد.

این مانیتور از همین ماه با قیمت 599 دلار به بازار وارد می‌شود؛ قیمت جذابی که توجه بسیاری را جلب خواهد کرد.
منبعEngadget
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ خرداد ۹۴ ، ۱۷:۰۵
رضا پارسا
وب‌سایت Glassdoor ‌در زمینه‌ی بررسی و تحلیل عمل‌کرد شرکت‌ها و مدیران آن‌ها فعالیت می‌کند. این وب‌سایت امروز گزارشی منتشر کرده است که در آن از 50 مدیرعامل برتر سال 2015 میلادی نام برده شده است؛ همان‌طور هم که انتظار می‌رفت سردم‌داران دنیای فن‌آوری نقش پررنگی در این فهرست ایفا می‌کردند. امسال «لری پیج» (Larry Page)، مدیر عامل گوگل، جایگاه نفر اول سال گذشته را از «جف وینر» (Jeff Weiner) گرفت. جف وینر هم این مقام را از «مارک زاکربرگ»، مدیر عامل فیس‌بوک گرفته بود.
اصلا تعجب برانگیز نیست که لری پیج برترین مدیرعامل سال شناخته شده است. شرکت گوگل به‌تازگی ازسوی همین وب‌سایت به‌عنوان برترین شرکت اشتغال‌زا برگزیده شده بود. وب‌سایت Glassdoor آمار و ارقام خود را براساس نقد و بررسی‌هایی جمع‌آوری کرده که از تاریخ دوم اردیبهشت 93 تا اول اردیبهشت سال 94 توسط کارکنان شرکت‌های آمریکایی فرستاده شده بودند. برای این‌که یک مدیرعامل برای قرار گرفتن در این فهرست بررسی شود، باید طی سال گذشته حداقل 100 نقد و بررسی از سوی کارکنان دریافت کند. از میان 50 مدیرعامل برتر امسال تنها بیست تن از آن‌ها در گزارش سال گذشته‌ی Glassdoor هم به‌چشم می‌خوردند.



در سال گذشته، پیج با کسب 93 درصد امتیاز، جایگاه ده‌ام را کسب کرده بود. وی امسال 97 درصد امتیاز گرفت؛ در این میان امتیاز وینر نسبت به سال گذشته 7 درصد کاهش یافت و به 93 درصد رسید و او را در جایگاه دوازدهم قرار داد (او در عرصه‌ی فن‌آوری جایگاه ششم را کسب کرد). مارک زاکربرگِ فیس بوک امسال با امتیاز 95 درصد نفر چهارم شد.
امسال تنها 15 مدیرعامل فن‌آوری در این فهرست حضور داشتند. این در حالی است که در سال 2014 میلادی این تعداد 20 نفر بودند. «رابرت هومن»، مدیرعامل و بنیان‌گذار وب‌سایت Glassdoor در این باره گفته: "به دست آوردن اعتماد و ستایش تمام اعضای نیروی کار یکی از سخت‌ترین و در عین حال رضایت‌بخش‌ترین مسوولیت‌های یک سرپرست به شمار می‌رود." جالب است بدانید سال گذشته وینر ‌موفق شده بود امتیاز کامل 100 درصد را از آن خود کند؛ امتیازی که حتی لری پیج هم موفق به کسب آن نشده است.
منبعVentureBeats
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ خرداد ۹۴ ، ۱۷:۰۲
رضا پارسا
مدتی قبل مایکروسافت اعلام کرد که نسخه نهایی ویندوز 10 را در روز 29 جولای (هفتم مرداد) روانه بازار می‌کند. اما تمامی نسخه‌های ویندوز 10 مشمول این زمان‌بندی نخواهند بود. 



در هفتم مرداد تنها کامپیوترهای شخصی این ویندوز را دریافت می‌کنند و صاحبان گوشی‌های هوشمند باید زمان بیشتری را برای دریافت ویندوز 10 منتظر بمانند. این ویندوز که "ویندوز 10 موبایل" نام دارد، بر اساس خبری که Neowin منتشر کرده دو ماه پس از عرضه نسخه PC راهی گوشی‌های هوشمند خواهد شد. 

این وبسایت اسلایدی منتسب به یکی از مراسم‌های خصوصی مایکروسافت منتشر کرده که در آن "اواخر سه‌ماهه سوم سال" به عنوان زمان انتشار Window Mobile SKU اعلام شده است. اواخر سه‌ماهه سوم را می‌توان زمانی در ماه سپتامبر تفسیر کرد.

بنابراین معرفی لومیا 940 و 940XL، پرچمداران جدید این شرکت نیز در سپتامبر و احتمالا اندکی قبل از انتشار رسمی ویندوز 10 موبایل خواهد بود. تا انتشار نسخه رسمی، نسخه آزمایشی آن در وبسایت مایکروسافت قابل‌دانلود است.
منبعPhone Arena
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ خرداد ۹۴ ، ۱۶:۵۹
رضا پارسا

ماه‌هاست که یک شایعه مشترک در میان وبسایت‌های خبری می‌چرخد: دوربین آیفون بعدی پیشرفت چشمگیری نسبت به دوربین آیفون 6 خواهد داشت. امروز شواهد بیشتری از این ارتقا دیده شده است.



Hazma Sood یکی از توسعه دهندگان iOS که پیش‌تر نیز اطلاعات موثقی مربوط به این سیستم‌عامل منتشر کرده بود، اخیرا متوجه کدهای جالبی در iOS 9 شده است.

وی کدهایی در نسل جدید سیستم عامل iOS پیدا کرده که می‌تواند نشانه ای از افزودن قابلیت‌هایی مانند ضبط ویدیوی 1080p، ضبط ویدیوی اسلوموشن 240 فریم بر ثانیه، ثبت تصاویر پانوراما و حضور یک فلش در کنار دوربین جلوی آیفون بعدی اپل باشد.



این می‌تواند پیشرفت بزرگی برای دوربین جلوی آیفون‌ باشد. این دوربین در آیفون 6 تنها ویدیوهای با رزولوشن 720p ضبط می‌کند و از ثبب ویدیوهای اسلوموشن و پانوراما نیز محروم است. علاوه بر این، اپل تا امروز در جلوی گوشی خود از یک فلش استفاده نکرده است که خود میتواند حرکتی غافلگیرکننده از سوی اپل باشد.

این پیشرفت تنها در دوربین جلو نخواهد بود و بر اساس شایعات بسیار دوربین عقب نیز از 8 مگاپیکسل به 12 مگاپیکسل ارتقا پیدا خواهد کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ خرداد ۹۴ ، ۱۶:۵۸
رضا پارسا
با افزایش روز افزون صفحه‌نمایش‌های 4K بازار، سونی نیز حساب ویژه ای بر روی این رزولوشن باز کرده و حالا قابلیت فیلمبرداری 4K را به سه مدل از دوربین‌های محبوب خود اضافه کرده است. 



این دوربین‌ها شامل RX100 IV، RX10 II و a7R II است که البته در ظاهر تغییری نسبت به مدل‌های قبلی نداشته‌اند. با هم نگاهی کوتاه به آن‌ها می‌اندازیم.

RX100 IV
این دوربین نسل جدیدی برای RX100 III است که از مشهورترین و باکیفیت‌ترین دوربین‌های Point-and-Shoot سونی به شمار میرود. این دوربین کوچک، دارای یک سنسور 20.1 مگاپیکسل از نوع Exmor RS CMOS و اندازه ای یک اینچی است. 



لنز قرارگرفته بر روی آن از نوع Vario-Sonnar 24-70mm با دیافراگم f/1.8-2.8 و از تولیدات زایس است. از دیگر ویژگی‌های آن نیز می‌توان به ایزوی 12,800، عکس‌برداری پیاپی 16 فریم در ثانیه و اتوفوکس سریع‌تر نسبت به نسل قبلی نام برد. صفحه نمایش سه اینچی آن نیز اگرچه لمسی نیست، اما می‌تواند بالا بیاید تا تصاویر سلفی زیبایی را برای شما ثبت کند.

اگرچه سونی قابلیت تصویربرداری 4K را به این دوربین افزوده، اما یک محدودیت نیز دامن‌گیر شما خواهد شد: RX100 IV تنها کلیپ‌های 5 دقیقه‌ای 4K ضبط می‌کند.

از سوی دیگر، حالت‌های جدید فیلمبرداری آهسته، طرفداران این دوربین را به وجد می‌آورد. سونی حالت‌های اسولوموشن 480 و 960 فریم بر ثانیه را در این دوربین قرار داده تا عملا RX100 IV را به یک دوربین "سوپر اسلوموشن" تبدیل کند. این دوربین از جولای با قیمت 1000 دلار فروش خود را آغاز می‌کند.

RX10 II
RX10 II بیشتر ویژگی‌های RX100 IV مانند سنسور و پردازنده تصویر را در خود دارد، اما در بدنه ای بزرگ‌تر و لنزی ثابت با دیافراگم f/2.8. از ویژگی‌های عمومی این دوربین می‌توان به یک سنسور 20.2 مگاپیکسل، قابلیت عکس‌برداری پیاپی 14 فریم در ثانیه و ایزوی تا 12,800 اشاره کرد. 



قابلیت تصویربرداری 4K برای این دوربین نیز در نظر گرفته شده که البته یک مزیت بزرگ نسبت به RX100 IV دارد: این دوربین کلیپ‌های 29 دقیقه ای 4K با بیت ریت 100 Mbps و کدک XAVC به ثبت می‌رساند.

این دوربین قابلیت ضبط ویدیوهای اسلوموشن تا 960 فریم در ثانیه را نیز دارد که 40 برابر آهسته‌تر از بیشتر دوربین‌های حال حاضر بازار است. RX10 II با قیمت 1300 دلار از ماه جولای برای فروش عرضه می‌شود.

Alpha 7R II
به یکی از حرفه‌ای‌ترین دوربین‌های سونی رسیدیم. سونی در نسل دوم a7R دست به تغییرات قابل توجهی زده است. a7R II اولین دوربینی در دنیاست که یک سنسور BSI CMOS فول‌فریم با قابلیت عکسبرداری در رزولوشن 42 مگاپیکسل را دارا می‌باشد.



سونی می‌گوید که استفاده از یک سنسور BSI به کاربر اجازه می‌دهد که رزولوشن بالا و حساسیت/سرعت بالا را در کنار یکدیگر داشته باشد.

سونی در این دوربین از یک پردازنده تصویر حرفه ای BionzX و یک سیستم لرزشگیر 5 محوره بهره برده و قادر است ایزویی تا حداکثر 102,400 را در اختیار عکاس قرار دهد. سونی مدعی است که این دوربین سه برابر سریع‌تر از نسل قبلی است. این دوربین از ماه آگوست و با قیمت 3200 دلار به فروش خواهد رسید.
منبعMashable
۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ خرداد ۹۴ ، ۱۶:۵۷
رضا پارسا